vrijdag 5 juni 2009

Thesis

Laat ik nog eens iets schrijven op mijn blog. Ik ben tegenwoordig druk aan mijn thesis aan het werken. Nadat het enkele maanden stil had gelegen ben ik er sinds vorige week maandag weer aan bezig en het kan me echt boeien (het onderwerp is ideologische verschillen in de Iraanse politiek). Ik vind hier best veel informatie bovendien. Meestal werk ik in de studeerkamer, op het dak van de dormitory, maar soms ook in de bibliotheek in Kuştepe (een campus van Bilgi). Deze week ben ik ook een dag naar Boğaziçi University geweest, om daar in de bibliotheek te werken. Die bibliotheek is veel groter dan die van Bilgi, en er is een hele collectie over het Midden Oosten. Helaas was er een boek dat ik zocht dat in beide bibliotheken verdwenen was.

Tussen al dat gewerk door maak ik ook wel tijd voor pauzes. Woensdag heb ik Tuğba een rondleiding gegeven in Santralistanbul, dat is de mooiste campus van Bilgi. Dinsdag ben ik met Stan iets gaan drinken. Stan was hier twee jaar geleden op Erasmus en een jaar geleden heb ik hem in Gent ontmoet om over zijn ervaringen te horen. En nu was hij terug in Istanbul, om zijn vriendin te bezoeken. In een bar in İstiklal Caddesi vertelden we over onze tijd in Istanbul en het bleek dat veel van onze ervaringen gelijk lopend waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten