donderdag 21 mei 2009

Aya İrini

Gisterenavond ben ik naar een klassiek concert geweest in de Aya İrini, de eerste kerk van Constantinopel, vlakbij het Topkapı paleis. Na de val van Constantinopel werd de kerk gebruikt als wapenopslagplaats en later als militair museum. Vandaag is het een concerthal en museum, dat evenwel niet zomaar toegankelijk is. Het concert was een uitgelezen kans om een bezoekje te brengen. Zowel Turkse als Europese composities werden gebracht door het koor. Ik kon het best wel smaken.

Yves Leterme was gisteren in de universiteit. Ik heb het moeten missen, omdat ik schriftelijk examen van Turks had. Vandaag komt hij weer spreken, dit keer niet over de economische crisis maar over federalisme, maar ik ga het weer moeten missen omdat ik mijn ouders ga ophalen op de luchthaven.

2 opmerkingen:

  1. hallo Bart
    Ik doe vanaf nu mijn mails terug met twee handen: de linkerarm moet weer meespelen, al gaat het niet zonder enige pijnscheuten. Morgen kies ik ipv de dagelijkse kinébeurt - kinesist wil ook eens verlof nemen - voor wat ploeteren in het zwembad oftewel subaquale oefeningen zoals op het voorschrift staat.. Wij lezen je webblog regelmatig. Je hebt blijkbaar Istanboel en omgeving goed verkend... ik hoopte nog op een fotoke van jou in en bij het cafeetje van Pierre Loti de Franse schrijver, maar misschien spaar je dat nog voor de toeristen die je vandaag moest gaan afhalen aan de luchthaven.
    Amuseer jullie driëen daar aan de Bosphorus, de beelden van boven op Top Kapi zijn prachtig, het lijkt daar al volle zomer!
    Groeten van Christine en Daniel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey!
    Goed! Zwemmen zal zeker deugt doen!
    Ik ben daar in februari al eens geweest, in het café van Pierre Loti. Misschien breng ik mijn ouders er wel eens naartoe.
    Groetjes,
    Bart

    BeantwoordenVerwijderen