dinsdag 24 maart 2009

Mid-term exam

Vandaag had ik mid-term exam voor Europe and Migration. Het is goed gelukt! Het was meteen mijn laatste examen. Voor de rest heb ik enkel nog papers, en mijn thesis uiteraard. Na het examen heb ik thee gedronken met andere Erasmussen en hebben we plannen gemaakt voor de komende week. Morgen gaan we tavla spelen en thee drinken in een nargile bar. En zaterdag ga ik naar de hamam met Villads en is er nog een verjaardagsfeestje. Het wordt een leuke week! Ik heb nog een spaghetti gegeten en nog wat gelezen en daarna was de Turkse les. Het ging niet goed vandaag, ik was te uitgelaten door het examen. We waren maar met twee vandaag en de les was vroeger gedaan omdat we allebei naar de lezing in de universiteit van Costas Simitis, de vroegere Griekse eerste minister, wouden gaan. Het was niet zo interessant. De lezing ging over democratie en diversiteit in de EU gaan en het had nogal een economische invalshoek. Ik had mij eerder verwacht aan een socio-politieke invalshoek. Er komen nog meer boeiende sprekers naar de universiteit. Volgende maand komt Joschka Fischer, de voormalige Duitse minister van buitenlandse zaken, en later komt Yves Leterme nog. Enkele weken geleden was Immanuel Wallerstein hier, maar die heb ik helaas niet gezien.

's Avonds hebben we de verjaardag van Eirini gevierd in de dormitory. Een leuk feestje, met lekkere taart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten