zondag 8 februari 2009

Andere Erasmussen

Ik heb niet zoveel geslapen deze nacht maar was wel uitgerust. Toen ik gisterenavond iets na twaalf ging slapen was ik de enige op de kamer. Erg lang duurde de rust niet. Rond een uur of een en nog eens een paar uur later kwamen mijn kamergenoten binnen, niet erg stil, soms zelfs al bellend. En dan was er ook nog iemand die snurkte. Niet zomaar wat snurken maar echt snurken zoals je van een oude man die te bourgondisch heeft geleefd zou verwachten. Maar geen probleem, ik heb mij er totaal niet aan gestoord.

Rond een uur of negen stond ik op. Er lag brood klaar in de keuken. Het waren koeken, een soort van grote donuts met maanzaadjes erop, en een lichtjes zoute smaak. Wel lekker. Ik maakte kennis met nog andere Turkse studenten. Hun namen onthouden gaat echt niet goed. Ik ben begonnen met ze op te schrijven op een briefje. Het heeft bijna de hele dag geregend en daardoor hebben Hasan en ik besloten onze tocht naar Sultanahmet uit te stellen. Na de middag kwam ik eindelijk andere Erasmussen tegen. Renato, een Zwitser, Maxime en Constance, twee Belgen, en dan nog een Nederlandse, Yasmine. Sympathieke mensen. We zijn samen naar de winkel gegaan en zijn daarna koffie gaan drinken, vlakbij de Bosporus. De golven op de Bosporus waren toch wel enkele meters hoog. Het is echt een zee omsloten door de stad. Bij onze terugkeer kwamen we nog nieuwe Erasmussen tegen, drie Oostenrijkers, een Deen en een Duitser. De Oostenrijkers wouden vanavond al gaan fuiven maar daar had ik maar weinig zin in. Ik heb samen met Renato, Maxime en Constance gekookt en daarna hebben we nog wat gepraat. De mensen zijn hier heel vriendelijk in de dormitory. Ook in de stad is het mijn eerste indruk dat mensen heel open en behulpzaam zijn. Ik hoop dat die eerste indruk correct is. Het zou een hele aangename verrassing zijn alleszins, want het is niet onmiddellijk iets dat ik in een grootstad als Istanbul zou verwachten.

Morgen is de oriëntatie voor de Erasmussen in de Dolapdere campus. En daarna gaan we nog iets gaan drinken met zijn allen. Ik ben eens benieuwd!

1 opmerking:

  1. En dan noemen die studenten dat STUDEREN!
    Maar toch proficiat met Uw behaalde resultaten.
    Goed gedaan Bart. Doe zo verder!
    Groetjes uit de polders

    BeantwoordenVerwijderen