zaterdag 21 februari 2009

Contrast

Het was een contrastrijke dag vandaag. Deze ochtend heb ik met Renato de buurt van de Grote Moskee bezocht. Op onze tocht passeerden we door wat armere wijken en rond de moskee waren totaal geen toeristen te zien. Vlakbij is een aquaduct, dat de stad vroeger van water voorzag, met een parkje erbij. Ik denk dat het echt een leuke plaats moet zijn voor warme zomeravonden.

Na de les 's middags ben ik met wat andere Erasmussen gaan eten in een vegetarisch restaurant in de buurt van Taksim. Het was echt lekker. Veel beter dan het vegetarisch eten op de unief. Daar is er niet echt een aparte vegetarische maaltijd maar kan je kiezen voor een koude groentenschotel, met dan nog voornamelijk soepgroenten. Niet onmiddellijk het lekkerste dat de vegetarische keuken te bieden heeft.

Ik had een cursusblok nodig en een paar ringmappen, dingen die blijkbaar heel ongebruikelijk zijn in Istanbul, want ik was ze nog nergens tegengekomen. Daarom wou ik eens gaan kijken in het shopping center Cevahir. Twee stops met de metro vanuit Taksim, vlakbij dus. Het was nogal een contrast met de arme wijken van deze morgen. Cevahir is het grootste shopping center van Europa, zo groot dat je met moeite de uitgang vindt, laat staan dat je de winkel vindt waar ze verkopen wat je zoekt. Het is maar een decadente plaats.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten