maandag 16 februari 2009

De eerste schooldag

De eerste schooldag. Voor de dorms, een menigte studenten, wachtend op de bus naar Dolapdere. Ik had twee lessen vandaag. Ze lijken mij wel interessant. Het is hier een schoolser systeem dan in Gent lijkt mij. De lessen verplicht. Voor European Migration kregen we onmiddellijk al een syllabus van een vuist dik, recto verso dan nog. Ik heb er enkel een tussentijds examen voor, geen eindexamen. Dat is voor een ander vak ook het geval. Ik moet dan wel papers schrijven, bovenop mijn thesis.

Mijn tweede les was Turkish for Foreigners. Ik heb voor het laagste niveau gekozen, omdat ik de basis toch nog niet helemaal in de vingers heb. Het lukt wel al om een beetje te verstaan of iets te bestellen maar ik heb nog een lange weg te gaan. We zitten met zeven in de klas en de manier van lesgeven is echt heel schools voor dit vak.

1 opmerking:

  1. Hééé, die Bart!
    Jawel, zelfs Mieke heeft de weg naar je blog gevonden! :-) Ik heb dan maar vaneerstekeer al je avonturen ingehaald in chronologische volgorde en het lijkt met dat je het daar erg naar je zin hebt. Wat een vriendelijk volk allemaal, ik zou nog zin krijgen om ook eens af te komen...
    Veel succes nog!!

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen