zaterdag 28 februari 2009

Een Noors feestje

Vandaag stopte mijn gsm plots met werken. Ik kon geen verbinding meer maken met om het even welke operator. Na wat zoeken bleek dat mijn gsm geblokkeerd was. Hier in Turkije moet je je simkaart registreren maar daarnaast moet je ook je gsm registreren en dat had ik niet gedaan. Mijn gsm alsnog registreren voor het huidige nummer gaat niet meer. Ik moet ofwel een Turkse gsm kopen, ofwel moet ik een nieuwe simkaart kopen en daarbij mijn gsm registreren.

Deze avond was er een welkomsfeestje voor vijftig Noorse studenten die op bezoek komen op de universiteit. Het was wel tof, maar dan vooral omdat er veel volk was dat ik kende. De muziek daarentegen was niet zo goed. Na een tijdje zijn we met een aantal naar een andere plaats gegaan, met betere muziek. Om in veel café's of fuifzalen in Istanbul te geraken moet je eerst een kleurloze trappenhal door, die niets laat uitschijnen van wat er zich op hogere verdiepingen bevindt. Je moet je laten leiden door mensen die de stad kennen, want anders zijn er een heleboel toffe plekken die je mist.

Nog twee foto's van Tünel, de oudste metro van Europa:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten